En zo is het

“If you can relish in the presence of a cat, a bird or a flower, the world will be yours.” Anoniem (Kedi)

dinsdag 3 september 2024

Mooi of lelijk


 De opdracht vandaag was "lelijk"schilderen.... 

Mooi of lelijk? Eigenlijk sta ik daar tijdens het schilderen niet bij stil. Ik heb in de loop van de jaren geleerd niet te oordelen en mijn eigen gang te gaan. Dus bewust een lelijk schilderij maken is niet iets waar ik mee bezig ben.Een schilderij of tekening kan mij aantrekken of afstoten.Wil dat laatste zeggen dat het lelijk is? Hoe dan ook, hier is mijn schildering. Het oordeel heb ik losgelaten en  heb heerlijk gewerkt en gedaan wat er in mij opkwam. Niets meer of minder dan dat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Honingboom

Vanmiddag ben ik begonnen aan de honingboom op de voormalige begraafplaats de Groenesteeg. Op een boom naast mij kwam deze vlinder even uitr...