En zo is het

“If you can relish in the presence of a cat, a bird or a flower, the world will be yours.” Anoniem (Kedi)

dinsdag 16 juni 2015

Het verhaal van Muis, Buddha en Marian

Vijf uur. Een flinke klap in huis, er valt iets. Ik word er wakker van. Hoor een hoop gedoe in de gang en ik vertrouw het niet. Dus hup mijn bed uit. In de keuken niets te bekennen, niets kapot... maar ook geen Buddha die mij vrolijk komt begroeten. Nu liggen er in de gang wat speelgoedmuisjes maar als ik goed kijk zie ik iets donkers met een staart en denk nog heel even, dat ik deze speelgoedmuis niet herken totdat het opeens begint te bewegen! Ik geef een krijs en Buddha als een pijl en boog er achter aan. Muis kruipt achter de deur en Buddha maait met zijn zijn stevige poten onder de deur door. Tevergeefs,hij kan er niet bij. Muis verdwijnt in de slaapkamer en lijkt in een schoen te kruipen. Ik met ware doodsverachting die schoen opgepakt. Ik wil die muis redden! Maar er zit niets in die schoen! Inmiddels is Buddha druk met alle schoenen te inspecteren.Ik vermoed dat de muis onder mijn bed is verdwenen.Totdat ik weer een hoop gedoe hoor en hem opnieuw achter de deur zie schieten. Met ware doodsverachting ga ik naar Buddha en de muis toe met een glas in de hoop dat ik het glas over de muis heen kan zetten en hem dan op de een of andere manier naar buiten kan werken. Ik zie een paar kraaloogjes en een spits neusje onder de deur uitsteken. Hij schijnt zijn kansen in te schatten en steekt als een speer de gang over en verdwijnt achter een paar schilderijen. En daar zit hij nou nog steeds, die muis dan. En Buddha? Ja die is in alle staten en houdt hele verhalen tegen me en is hem nu even kwijt. En ik? Ik ben wakker...... en dat is een understatement

Vervolg.... na nog wat geslapen te hebben met ondertussen allerlei gedoe in de gang, ben ik koffie gaan zetten en heb even diep ademgehaald. Buddha zat nog op wacht in de gang bij de schilderijen. Schilderij opzij gezet ( moet wel angstwekkend zijn geweest voor Muis, want er stonden allemaal kattenkoppen op) en floep daar was Buddha en verdween opeens met muis in bek naar woonkamer. Ik achter die twee aan met een theeglas en ploep bovenop de muis. Buddha was verbijsterd, zo was er een muis en zo was ie er niet ( ik denk dat door het glas er boven op te zetten de geur opeens minder was). Kartonnetje eronder, samen de lift in naar beneden en bij de voordeur ontsnapte Muis, nu zit hij beneden achter de voordeur, maar onderaan de voordeur zit een gaatje naar buiten, dus ik heb er alle vertrouwen in dat hij weet te ontsnappen.... En nee ik ben nu niet meer bang voor muizen... hihi  


Dit is Muis, die geen kant meer op kan maar wel veilig is. En ik denk niet dat hij terugkomt maar als iemand ooit nog muizenvangers nodig heeft, dan zijn Buddha en ik een goed team.....


En Buddha ligt nu lekker naast me met zo'n blik van dat hebben we samen goed geklaard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloemenpracht

In een klein schetsboekje heb ik dit geschilderd, geinspireerd door de bloemenpracht die ik gisteren heb gezien