En zo is het

“If you can relish in the presence of a cat, a bird or a flower, the world will be yours.” Anoniem (Kedi)

maandag 2 december 2013

Het proces van een schilderij op rijstpapier

 Wat gaat dit worden... voorlopig nog niets.... maar dan
verschijnen er steeds meer vormen en

 laat ik de kleuren door elkaar vloeien met veel water. Ik plak het papier op een doek van 30 cm bij 1m20. Het papier scheurt. Maar van de scheuren kan ik weer gebruik maken.
 Vervolgens ontdek ik een gezicht en zelfs meer dan dat. 
 Isis? De  Egyptische moedergodin, godin van de vruchtbaarheid. Diodorus van Sicilie meldt in zijn geschriften dat Isis als uitvindster van de landbouw werd vereerd en eveneens als grote heelmeesteres. Zij was ook degene door wie ( of onder wie) het eerst de wet van rechtvaardigheid in het land werd ingesteld. In dat systeem was voorgeschreven " dat de koningin grotere macht en eer toekwam dan de koning en dat in het privé leven ook de vrouw autoriteit zou hebben over de echtgenoot en dat de echtgenoten  er in het huwelijks contract zouden instemmen hun vrouw in alles gehoorzaam te zijn.  De godin Isis was in deze landbouwstaat altijd heel sterk met de Nijl verbonden, het vruchtbare water dat volgens de jaarlijkse cyclus het land kwam bevloeien". ( bron klik hier)


Zover ben ik nu gekomen. Nu ga ik opruimen en eens kijken hoe ik wellicht morgen verder ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartediefjes

Aan beide kanten