En zo is het

“If you can relish in the presence of a cat, a bird or a flower, the world will be yours.” Anoniem (Kedi)

donderdag 17 oktober 2013

Manier van verf opbrengen op een schilderij

 Zo ben ik begonnen met het schilderij, te beginnen met een stevige onderlaag. Daarna heb ik  met een doekje, transparante verf hier en daar andere accenten aangebracht. Hieronder zie je een detail.
Zo ben ik verder gaan poetsen en ontstonden er kleuren door het poetsen en kreeg ik zachte overgangen. Wel heb ik er een stevige vorm in geschilderd. Ook was het een uitdaging om er licht in aan te brengen. De kwast heb ik nauwelijks gebruikt, ook geen grote hoeveelheden verf.  In plaats van de kwast ben ik gaan wrijven met een lapje kortom een hele andere manier van verf opbreng als ik gewend ben. Hieronder het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Koningskater