En zo is het

“If you can relish in the presence of a cat, a bird or a flower, the world will be yours.” Anoniem (Kedi)

donderdag 16 februari 2012

Papiercollages





Vanmiddag heb ik mij bezig gehouden met het maken van 2 abstracte papiercollages, waarvoor ik dun papier heb gebruikt. Ik heb er eentje in koele kleuren gemaakt en eentje in warme kleuren.

De werkwijze is als volgt:
2 vellen acrylschilderpapier A3 formaat
gekleurde velletjes papier
acrylverf

Eerst heb ik een onderlaag gemaakt met acrylverf met veel water er door heen. De verf werkt dan als het ware als een soort lijm, Heel voorzichtig heb ik de gekleurde velletjes er op gelegd soms over elkaar heen. Omdat het transparant papier is blijft de onderlaag zichtbaar. Hier en daar krab ik van het dunne papier weer wat weg of schilder erover heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ochtendkater