En zo is het

“If you can relish in the presence of a cat, a bird or a flower, the world will be yours.” Anoniem (Kedi)

woensdag 13 juli 2011

Hoe versterk je de kleuren in een schilderij?

Graag geef ik een schilderij "body". Daarmee bedoel ik "het laag over laag" schilderen. Dan gaan de kleuren zich verdiepen. Immers de onderliggende kleuren spelen ook een rol. Ik werk zoals altijd over het geheel en houd mij nog niet bezig met details. Zo is dit schilderij veranderd van koele kleuren zoals blauw naar wat warmere kleuren. Het blauw speelt nog wel een rol en maakt het beeld sterker. Wil je weten hoe het er een tijdje geleden uitzag klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tulpen

Ter ere van mijn verjaardag komende zondag ben ik vandaag getrakteerd op een bezoekje aan de Tulperij Het was prachtig