En zo is het

“If you can relish in the presence of a cat, a bird or a flower, the world will be yours.” Anoniem (Kedi)

maandag 7 juni 2010

Hollandse huisjes


Het is zondagochtend. De zon verdwijnt langzaam en de lucht wordt steeds grijzer. Het is drukkend. Ik stap op mijn fiets met mijn stoeltje in de fietstas en wat kwasten, verf en papier. Het is stil op straat. Ik zie alleen wat kerkgangers richting de kerk gaan. Terrassen zijn gesloten. De supermarkt om de hoek heeft net zijn deuren geopend. Ook varen er regelmatig bootjes door de gracht. Optimisten die na het mooie weer van gisteren besloten hebben het er vandaag ook op te wagen ondanks het dreigende onweer. Ik ga wat schetsen en ontdek elke keer wat anders aan deze huizen. Hoe mooi zijn ze gebouwd, wat een versieringen, te veel om allemaal weer te geven. Het gaat om een  impressie. Ik voel de eerste druppels en pak mijn boeltje bij elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ochtendkaters